Ab Initio stropdas afknippen

Ab Initio na de vliegopleiding….

Wil je als Ab Initio dat je kennis en vaardigheden op (standaard)niveau blijven? Dat kan door regelmatig te trainen. Als je binnen 4 weken terugkomt krijg je maar liefst 20% korting. Veel trainen is goed voor “confidence building” én voor je portemonnee!

Instructie en begeleiding

Onze instructeurs en begeleiders zijn actieve (verkeers)vliegers die rechtstreeks uit de praktijk komen en al jaren vliegervaring achter de rug hebben. Daar heb je als Ab initio veel voordeel aan, het is waarnaar je op weg bent. Doe mee met het “Stay Current” programma. Voor meer informatie over dit programma kijk je op de cursuspagina “stay Current”.

Multi Engine Instrument Rating (Ab Initio ME-IR)

Trainen op de Piper Seneca V de ideale voorbereiding voor een ME-IR profcheck. Je kunt die check met vertrouwen tegemoet zien als je regelmatig vliegt. Wekelijks hebben we een groep die voor ME-IR aan het trainen is. Neem contact op als je mee wilt doen met deze oefengroep. We werken met het “formule P” systeem, kijk eens naar dit plaatje en je krijgt een idee van de inhoud van dit systeem.

Jet oriëntation flights en Line Oriented Flight Training

We kunnen je helpen bij het omschakelen van propellor- naar jetvliegtuigen en bekend maken met de verkeersvliegerij. Hogere snelheden, hogere werkdruk en complexere systemen vereisen concentratie en kennis . Goede begeleiding zal je daarbij helpen. Je zult een aantal lijnvluchten uitvoeren (onder begeleiding) om je bekend te maken met de belangrijkste aspecten van de beroepsvliegerij.

 

MCC en voorbereiding van gradings

Als de uitnodiging voor een grading hebt gekregen is het zaak om je heel goed voor te bereiden. We zullen je helpen om je kansen zo groot mogelijk te maken. Een van de aspecten die daarbij steeds een belangrijke rol speelt is MCC.

 

EFIS-layout Boeing 737Ng

Op onze Boeing simuator kunnen wij de speciale EFIS-layout aan- of uitzetten. Deze layout wordt bij sommige gradings gebruikt (o.a. Ryanair). Let hier op, want niet alle simulator bedrijven kunnen deze layout tonen en het vergt écht een heel andere instrumentscan! Laat je niet verrassen op je grading en kom trainen met deze layout.