
In de Boeing 737 simulator kan nauwkeurig gevlogen kan worden mét of zonder autopilot/autothrottle, mét of zonder flightdirector of geheel handmatig en raw data, dus ideaal voor MCC-oefeningen.
We gebruiken uitsluitend de sublieme ProSim737 systeemsoftware. Deze heeft vrijwel 100% gelijkenis met de schermen en systemen in de échte Boeing 737.
- Boeing 737 (NextGen) PFD/ND maar óók EFIS-layout;
- Cockpit layout en instrumenten geheel op schaal (1:1);
- Zeer groot projectiescherm met 170° zichthoek en juist perspectief;
- Geoptimaliseerd visuals: ideaal voor visual approach en landings;
- Volledig dubbel uitgevoerde controls voor captain en F/O seat;
- Realistisch geluidssysteem inclusief GPWS callouts.
- PFD (2x);
- ND (Navigation Display) (2x);
- VOR/DME/NDB;
- MCP(2x) EFIS(2x);
- Dual PFC yokes;
- Throttle quadrant met servo motorized Auto throttle system;
- Overhead panel;
- AFT overhead panel (incl dual IRS en drift-simulatie);
- Six pack (Master caution + Recall button);
- Dual COM/NAV(COM1, COM2, NAV1, NAV2, ADF);
- Dual FMC;
- DUs (Cpt. En F/O side, upper en lower EICAS);
- Steering tiller (LHS).
- Interceptie- en holdings;
- QDM/QDR procedures;
- ‘Raw data’ ILS;
- N-1 procedures;
- Aborted take-offs en go-arounds, basic failure management (MCC);
- Start-up (cold&dark), taxiprocedures;
- Briefings, drills;
- Engine- en APU-fire;
- Night operations.
- Pressurization failures
- Nauwkeurig instelbare wolkenbasis, visibility en windvector;
- NAV-database met tienduizenden vliegvelden, inclusief NAVAIDS;
- Meer dan 80 verschillende failures;
- Realtime datalogging en printouts na de vlucht;
- Night operations;
- Radarscherm voor ATC en vectoring;
- Instant repositioning;
- Flight performance monitoring.