7

In de Boeing 737 simulator kan nauwkeurig gevlogen kan worden mét of zonder autopilot/autothrottle, mét of zonder flightdirector of geheel handmatig en raw data, dus ideaal voor MCC-oefeningen.

We gebruiken uitsluitend de sublieme ProSim737 systeemsoftware. Deze heeft vrijwel 100% gelijkenis met de schermen en systemen in de échte Boeing 737.


  • PFD (2x);
  • ND (Navigation Display) (2x);
  • VOR/DME/NDB;
  • MCP(2x) EFIS(2x);
  • Dual PFC yokes;
  • Throttle quadrant met servo motorized Auto throttle system;
  • Overhead panel;
  • AFT overhead panel (incl dual IRS en drift-simulatie);
  • Six pack (Master caution + Recall button);
  • Dual COM/NAV(COM1, COM2, NAV1, NAV2, ADF);
  • Dual FMC;
  • DUs (Cpt. En F/O side, upper en lower EICAS);
  • Steering tiller (LHS).
  • Interceptie- en holdings;
  • QDM/QDR procedures;
  • ‘Raw data’ ILS;
  • N-1 procedures;
  • Aborted take-offs en go-arounds, basic failure management (MCC);
  • Start-up (cold&dark), taxiprocedures;
  • Briefings, drills;
  • Engine- en APU-fire;
  • Night operations.
  • Pressurization failures
  • Nauwkeurig instelbare wolkenbasis, visibility en windvector;
  • NAV-database met tienduizenden vliegvelden, inclusief NAVAIDS;
  • Meer dan 80 verschillende failures;
  • Realtime datalogging en printouts na de vlucht;
  • Night operations;
  • Radarscherm voor ATC en vectoring;
  • Instant repositioning;
  • Flight performance monitoring.