ME-IR profcheck voor beroeps piloten

Vliegtuig simulatie voor (aankomend) beroeps piloten. De check voor het geldig houden van de Multi Engine – Instrument Rating (ME/IR) kun je met vertrouwen tegemoet zien als je voldoende hebt geoefend. Het probleem is echter dat het regelmatig huren van een TWIN inclusief instructeur, een flinke hoeveelheid geld kost. De keuze om dan maar zónder enige oefening het examen te doen is niet nodig! Omdat je ook in een TWIN-simulator zoals de Beech Baron 58 kunt oefenen bij ProSim4u – vliegsimulaties.

Beter dan écht vliegen?

Behoorlijk oefenen in een vliegtuig simulator, dat kan toch niet waar zijn? Het echte vliegtuig is natuurlijk altijd het beste. Maar als heel erg goede tweede, is er toch wel degelijk de simulator. Sommige vaardigheden kun je effectiever in de simulator oefenen dan in het echte vliegtuig.

Respositions

beroeps piloten vlieg simulatorDe mogelijkheid om het vliegtuig precies neer te zetten waar je wilt is één van de voordelen van een simulator. Denk maar aan het vliegen van een approach. Waarna je direct daarna terug kunt keren naar het punt, waarop de vorige approach niet helemaal goed ging. Dat is pas intensief en effectief leren.

Weersomstandigheden

De mogelijkheid om het weer precies zo in te stellen, als nodig is voor de oefening, is een ander groot voordeel van de simulator. In het echt zal het weer soms gunstig en soms niet zo gunstig zijn om te kunnen oefenen, daar is een grote mate van toevalligheid. In de simulator krijg je altijd het weer dat je nodig hebt voor je oefening: precies de juiste hoeveelheid dwarswind, de juiste wolkenbasis, de juiste zichtwaarden etc.

Proefles voor beroeps piloten

Ben je (aankomend) beroeps piloot? Kom langs en doe eens een proefles in de Beech Baron B58. Kijk op de website voor de tarieven en maak direct een afspraak via ons online reserveringsysteem. De volgende profcheck zal heel anders zijn als je voldoende hebt geoefend.