Boeing 737-800 simulator

In een vliegsimulator worden kennis- en vaardigheden van de piloot vergroot maar ook op de proef gesteld. Start-, approach-, landingsprocedures en noodsituaties maar ook CRM, RAW data en briefings zijn belangrijke vaardigheden in de beroepsluchtvaart. Deze vaardigheden moeten regelmatig worden geoefend.  De simulator moet daarbij realistisch aanvoelen en zich uiteraard gedragen als het echte vliegtuig. Dat verklaart ook de hoge huurprijzen die voor de meeste simulatoren moet worden betaald.

Simulator van ProSim4U

Waarheidsgetrouw

De Boeing 737-800 simulator (type FNPT) van ProSim4u is een volledig waarheidsgetrouw nagebouwde cockpit. De afmetingen en instrument lay-out komen voor 100% overeen met het echte vliegtuig. De beide yokes, de tiller, throttle quadrant, flaps, speedbrakes, overheadpanel, aft-overheadpanel, main instrumentpanel met PFD, ND en beide EICAS-schermen, alles is volledig operationeel.

Control and Display Units

Beide CDU’s zijn volledig conform de originele Boeing 737 specificaties. De pre-flight setup, route invoer en performance pagina’s werken zoals in het echte toestel. Het gevaar van “negatieve training” door kunstmatige aanpassingen of beperkingen in de hardware of software is niet aanwezig.

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Het grote voordeel van de Boeing 737 training bij ProSim4u-vliegsimulaties is de bijzonder gunstige prijs / kwaliteit verhouding. We hebben een professionele briefingroom waar je als piloot wordt ontvangen met gratis koffie/thee/frisdrank, Free-WIFI en een desktopcomputer met printer voor het afdrukken van bijvoorbeeld navigatiekaartjes of het last-minute checken van je web-mail.

Briefingtijd

De briefingtijd (30 minuten) en de debriefingtijd (30 minuten) zijn in de huurprijs inbegrepen. De samenstelling van de crew kan zijn 2, 3, 4 tot maximaal 5 personen tegelijkertijd in de cockpit. Deze personen kunnen de huurprijs delen want we verhuren de simulator per uur en niet per persoon zoals bij andere simverhuurbedrijven vaak wel het geval is. Het meebrengen van je eigen instructeur is prima. Ook kunnen we bemiddelen bij het zoeken naar een geschikte instructeur.

Speciale doelgroepen

Speciaal voor de AB-initio’s is er een JOT (Jet Orientation Course) om de overstap te kunnen maken van de lichtere 2-motorig prop naar de grote en zwaardere JET vliegtuigen, zoals de Boeing 737-800. Piloten met een Frozen ATPL en een uitnodiging voor een grading of assessment bij een luchtvaartmaatschappij krijgen bij ons alle mogelijkheden om zich specifiek voor een bepaalde grading voor te bereiden. We hebben van meerdere luchtvaartmaatschappijen gedetailleerde informatie over de inhoud van de gradings. De meeste gradings worden gedaan op Boeing 737 simulatoren. Voor FO’s die in een Command-traject bezig zijn bieden we ruime mogelijkheden om de cockpit, alle schermen en controls eens te bekijken vanaf de lefthand-seat (LHS) van de Boeing 737-800 simulator. Het blijkt altijd weer dat het toch wel eventjes wennen is na al die jaren rechts zitten.

Neem contact met ons op

Wil je graag meer informatie over onze Boeing 737-800 simulator of de mogelijkheden bespreken neem dan contact met ons op. Of maak meteen een afspraak om een simulator te reserveren.