Onze Boeing 737NG simulator heeft een volledig afgesloten cockpit waarin alle systemen volledig operationeel zijn en vrijwel 100% overeenkomen met het originele vliegtuig. Hierdoor is deze static simulator zeer geschikt voor Jet conversion, Multi Crew Concept oefening en Line Oriented Flight Training scenario’s. In de Boeing 737 simulator kan je vliegen mét of zonder autopilot/autothrottle, mét of zonder flightdirector of geheel handmatig en raw data. We gebruiken de sublieme ProSim737 systeemsoftware. Deze heeft 99,9% gelijkenis met de schermen en systemen in de échte Boeing 737.

Het flightsim academy systeem

Boeing 737 niv.
Introductieles 0
Basisvliegvaardigheid 1
Flightsystems 2
Flightmanagement 3
RAW data 4
Full Flight Simulator 5

Opbouw

  • Boeing 737 (NextGen) PFD/ND maar óók EFIS-layout;
  • Cockpit layout en instrumenten geheel op schaal (1:1);
  • Zeer groot projectiescherm met 210° zichthoek en juist perspectief;
  • Geoptimaliseerd visuals: ideaal voor visual approach en landings;
  • Volledig dubbel uitgevoerde controls voor captain en F/O seat;
  • Realistisch geluidssysteem inclusief GPWS callouts.

Instrumenten

  • PFD (2x);
  • ND (Navigation Display) (2x);
  • VOR/DME/NDB;
  • MCP(2x) EFIS(2x);
  • Dual PFC yokes;
  • Throttle quadrant met servo motorized Auto throttle system;
  • Overhead panel;
  • AFT overhead panel (incl dual IRS en drift-simulatie);
  • Six pack (Master caution + Recall button);
  • Dual COM/NAV(COM1, COM2, NAV1, NAV2, ADF);
  • Dual FMC;
  • DUs (Cpt. En F/O side, upper en lower EICAS);
  • Steering tiller (LHS).

Trainingsmogelijkheden

  • Interceptie- en holdings;
  • QDM/QDR procedures;
  • ‘Raw data’ ILS;
  • N-1 procedures;
  • Aborted take-offs en go-arounds, basic failure management (MCC);
  • Start-up (cold&dark), taxiprocedures;
  • Briefings, drills;
  • Engine- en APU-fire;
  • Night operations.
  • Pressurization failures

Instructor station

  •  Nauwkeurig instelbare wolkenbasis, visibility en windvector;
  • NAV-database met tienduizenden vliegvelden, inclusief NAVAIDS;
  • Meer dan 80 verschillende failures;
  • Realtime datalogging en printouts na de vlucht;
  • Night operations;
  •  Radarscherm voor ATC en vectoring;
  • Instant repositioning;
  •  Flight performance monitoring.