cessna-172

cessna-172

De cessna-172 is onze General Aviation simulator. Het instrumentpaneel komt overeen met vrijwel alle GA-vliegtuigen (Basic T) en is FULLY IFR equipped en kan dus naast de VFR vluchten ook goed gebruikt worden voor het vliegen onder instrumentvliegcondities (IMC). Allerlei trainingen zijn mogelijk met deze simulator zoals slecht weer training of VFR-navigatie vluchten. Ook storingen zijn in te programmeren zodat ook die getraind kunnen worden.

Natuurlijk is de simulator ook te gebruiken voor een leuke vlucht in of naar het buitenland. De VFR en IFR navigatie kan volledig en waarheidsgetrouw worden uitgevoerd, alsof je in een echt vliegtuig vliegt. Dat maakt de trainingswaarde van de oefeningen vele malen groter dan vliegen op een eenvoudige PC-simulator met een beeldscherm.

Pilot Operating Handbook Cessna 172N

Reserveer uw Flightsimulator

Het flightsim academy systeem

Cessna-172 niv.
Introductieles 0
Basisvliegvaardigheid 1
VFR navigatie 2
IFR basic 3
IFR advanced 4

 

Trainingsmogelijkheden

  • Gebruik van Skydemon GPS software
  • Startup, taxi, engine run-ups;
  •  Take-offs, VFR circuits, approaches en (crosswind)landings;
  •  VFR navigatievluchten;
  • Basic drills, circuitwerk, bovenwerk, stall’s, spins.

Opbouw

  • Volledige cockpit (zie foto);
  • Layout en instrumenten geheel op schaal (1:1);
  • Rondom groot projectiescherm (7 meter 50 breed) met 215° zichthoek en juist perspectief;
  • Geoptimaliseerd visuals: ideaal voor visual approach en landings;
  • Geschikt voor 4-personen;
  • Realistisch geluidssysteem;
  • Volledige instelbaar weersituatie.

Instrumenten

  • VOR 1 en 2
  • DME 1 en 2
  • ADF
  •  Single Engine Throttle quadrant met prop en mixture control;
  •  Overhead panel;
  • Dual COM (COM1, COM2)
  •  Audiopanel voor beacon identing

 

 

Instructor station

  •  Nauwkeurig instelbare wolkenbasis, visibility en windvector;
  • NAV-database met tienduizenden vliegvelden, inclusief NAVAIDS;
  • Failures instelbaar;
  • time datalogging en printouts na de vlucht (optional);
  • Night operations;
  • Radarscherm voor ATC en vectoring;
  •  Instant repositioning;
  • Flight performance monitoring.

Voor IFR training bovendien:

  • Interceptie- en holdings;
  • QDM/QDR procedures;
  • ‘Raw data’ ILS;
  •  N-1 procedures;
  • Aborted take-offs en go-arounds, basic failure management (MCC);
  •  Start-up (cold&dark), taxiprocedures;
  • Briefings, drills;
  • Engine failures;
  • Night operations.